Klient

Klient (internauta lub użytkownik) to osoba fizyczna lub firma, którym emitowane są kody reklamowe (np. banery) i którzy wyrażą zainteresowanie lub skorzystają z oferty reklamodawcy.

Dostawcy mogą w różny sposób interpretować „nowych” oraz „unikatowych” klientów, zarówno w kwestii przedstawianych produktów i usług, a także ich warunków, jak i rozliczenia programów w Systemie Partnerskim. Przykładowo: jeśli internauta zostanie zinterpretowany przez reklamodawcę jako „nowy” klient w rozumieniu warunków oferty (np. bank potraktuje jako „nowego” użytkownika, który w ciągu ostatniego roku nie miał otwartego konta osobistego), to wniosek od takiej osoby może w dalszym ciągu zostać rozliczony w kampanii jako pochodzący od „powracającego” klienta wg warunków obowiązujących w programie. Jednocześnie nawet formularz od internauty, który nie kontaktował się nigdy wcześniej z reklamodawcą może nie zostać odnotowany jako pochodzący od „unikatowego klienta”.