API Notyfikacji - praktyczne zastosowania

API Notyfikacji - praktyczne zastosowania

Od ponad roku udostępniamy w naszej sieci API notyfikacji. Jest to mechanizm, który potrafi wysyłać „na zewnątrz” informacje o zdarzeniach, które nastąpiły w wybranych kampaniach reklamowych. Zachęcamy do zapoznania się z zarysem możliwości, jakie daje to rozwiązanie.

Czym jest API Notyfikacji?

API Notyfikacji jest mechanizmem, który wysyła we wskazane miejsca (zdefiniowane przez Wydawcę) informacje o:
- złożeniu wniosku (status: wysłany),
- wstępnej akceptacji wniosku przez reklamodawcę (status: zaraportowany),
- naliczeniu wynagrodzenia (status: zaakceptowany).

Więcej informacji znajdziecie tutaj: https://panel.systempartnerski.pl/profil/api_notyfikacji oraz w dokumentacji https://www.bankier.pl/gfx/ad2/Dokumentacja_API_notyfikacji_1521816852.pdf

W praktyce, jeżeli prowadzicie kampanię reklamową, np. karty kredytowej Citi Handlowy, możecie ustawić notyfikacje, które prześlą na wskazany adres url (metodą GET lub POST) informację o złożeniu wniosku (złożeniu leada) przez użytkownika mającego kontakt z Waszą stroną/reklamą.

Praktyczne zastosowania API Notyfikacji

Mechanizm jest już wykorzystywany przez naszych Wydawców na trzech różnych polach:
1. Wydawcy korzystający z zewnętrznych systemów mierzących (takich jak Click Metrics, Voluum, Ads Bridge) wysyłają przy pomocy API informacje o złożonych wnioskach i sprzedażach wygenerowanych w naszym programie. Dzięki temu śledzą w jednym miejscu ruch z wielu programów i kampanii (ich zysk to oszczędność czasu, nie trzeba się logować do kilku lub kilkunastu paneli administracyjnych).

2. Wydawcy kupujący ruch w Google Adwords
Wielu wydawców kupuje ruch w Google Adwords, który kierują na własne strony sprzedażowe. Dzięki umiejętnemu połączeniu naszego API oraz API systemu reklamowego Google, można informować Adwords o transakcjach wygenerowanych przy pomocy ruchu płatnego pochodzącego z wyszukiwarki. Całość pozwala na ciągłe optymalizowanie kampanii poprzez wyłączanie drogich i niekonwertujących fraz i dodawanie nowych, przekładających się na konwersje. Więcej informacji tutaj: https://support.google.com/google-ads/answer/7014069

3. Wydawcy kupujący ruch na Facebooku
Podobnie jak w przypadku Google, można wykorzystać API Notyfikacji do stałego przesyłania informacji o pozyskanych konwersjach w celu optymalizacji kosztów reklamy na Facebooku. Więcej informacji znajdziecie tutaj: https://pl-pl.facebook.com/business/help/1278167592274041?helpref=faq_content

Zachęcamy do korzystania z naszych rozwiązań. Oprócz API Notyfikacji oferujemy Wydawcom także standardowe API, pozwalające na pobieranie statystyk z konta partnerskiego. Więcej informacji znajdziecie tutaj: https://panel.systempartnerski.pl/profil/klucze_api