Tracking

Tracking

Tracking to mechanizm pozwalający na zapisywanie w naszym systemie całego ruchu pozyskiwanego za pośrednictwem naszej sieci afiliacyjnej: kliknięć generowanych przez uruchomienie kodów reklamowych, wysyłanych wniosków oraz – w przypadku serwera reklamowego – także odsłon witryn, na których zamieszczone są banery.

Za każdym razem, gdy za pomocą naszych kodów uruchomiona zostanie strona reklamodawcy (np. formularz kontaktowy) w naszym systemie generowany jest unikatowy, czternastocyfrowy nr wniosku, którego pierwszych sześć cyfr zawiera datę w formacie RRMMDD np. lead pozyskany 1 stycznia 2016 r. mógł mieć numer 16010178901234.

Dzięki trackingowi możliwe jest śledzenie ruchu z serwisów internetowych lub innych narzędzi naszych partnerów w celu poznania zachowań użytkowników. Aby jednak monitorowanie klientów było w pełni skuteczne konieczne jest, aby przekazywane dane były prawidłowo odnotowywane również po stronie reklamodawców.

Nasi dostawcy korzystają z różnych technologii do zliczania ruchu (często do śledzenia aktywności klientów wykorzystywane są parametry przekazywane w adresach URL wniosków lub ciasteczka). Wszystkie programy udostępniane w Systemie Partnerskim są przez nas testowane przed wdrożeniem i nie uruchamiamy kampanii, w przypadku których występowałyby problemy z trackingiem. Jednocześnie poszczególne oferty promowane są zgodnie z prezentowanymi w panelu wydawcy zasadami, wśród których zamieszczane są również informacje o ewentualnych ograniczeniach wynikających z technologii wykorzystywanych przez reklamodawców.

Leady mogą nie zostać natomiast zaakceptowane podczas rozliczeń, jeśli nie zostaną one wcześniej poprawnie odnotowane przez tracking naszych dostawców z powodu:
- nieprawidłowego wysłania formularza (np. przedwczesnego zamknięcia strony, wygaśnięcia sesji podczas wypełniania wniosku, czy przekazania danych z przeglądarki niestandardowo skonfigurowanej albo w trybie prywatnym);
- zablokowania kodów mierzących przez zewnętrzny mechanizm (np. narzędzie do blokowania reklam lub program antywirusowy);
- braku unikatowości zgłoszenia (np. przekazania różnych danych z tego samego urządzenia, adresu IP, czy ciasteczka lub pozyskania klienta wcześniej przez inne kody reklamowe albo bezpośrednio przez stronę reklamodawcy).

Do bardziej zaawansowanego śledzenia ruchu oddajemy do dyspozycji naszych wydawców mechanizm etykiet (pozwalający na szczegółowe określenie źródeł pochodzenia leadów) oraz API (dzięki któremu nasi partnerzy mogą monitorować wszystkie wnioski generowane przez klientów we własnym zakresie).